visa borde inte ha hund =(

Mår mycker bättre idag, gick o la mig tidigt igår, redan kl nio. och idag kommer kanske A, vi får se, tänker inte alls hoppas.

För ett tag sedan var jag ute med hundarna, då hörde jag hur en man skrek på sin hund, jätte högt, gallskrek, hundjävel, va fan håller du på med, är du dum i huvudet, gå och lägg dig. dra åt helvete ska kasta ut dig, och så fortsatte det,
jag gick in med hundarna och ca 30 minuter senare skulle jag gå och handla, och tror du inte han gallskrek på hunden fortfarande? samma när jag kom ut från affären.. mitt hem ligger ca 6 minuter i från affären. jag hörde honom tydligt hela vägen...
men sen den dagen har jag inte hört något, fören igår,
gick ut på ödetomten men hundarna, släppte dom där, då hör jag någon som skriker sluta dra, aj, sluta. gå fot, och jag känner direkt igen rösten..

han kommer gående med sin hund, en jättevacker chäfer, han kommer också in på ödetomten, skriker fortfarande samma till hunden,
jag kopplar Annie och håller Eddie nära mig, ville att hundarna skulle få leka av sig innan det är dags att sova så jag väntar på att han ska gå, då går han i mot mig och säger till mig i normal röst, hur klarar sån liten tjej som dig av två såna där stora hundar? jag hade aldrig klarat av att ha lös denna dumma hunden. SIIIIITT!!!! det krävs minsan att vara hårda mot dem, måste använda rösten mycket,

Jag svarade att jag inte hade något problem alls att ta hand om mina hundar, och hade utan problem kunat ta hans med, och det måste vara jävligt jobbigt att vara så beroende av din röst, jag skulle aldrig få för mig att skrika så på mina hundar,
och detta säger jag tystare än min normal röst, så han har fåt närma sig mig mycket mer för att höra, så Eddie hade börjat närma sig honom eftersom han blir nyfiken så klart. när jag har talat klart börjar jag gå och vänder mig och och säger jätte tyst, kommer du Eddie? och han vänder sig o springer till mig

Han gick därifrån utan att säga ett ljud till sin hund, och jag hoppas, hoppas verkligen att han har fattat.. men tror inte det =(

fattar inte hur man kan skrika så åt sin hund, hunden måste vara helt psykad, fy fan =/

och visst jag är också jävligt glad för att höja rösten åt mina hundar, iof så behöver jag det eftersom Annies röst inte är så bra men man behöver inte gallskrika.. och tjata!

jaja... man kan hoppas det inte är han hund =(



nej idag ska jag försöka fixa mitt akvarium, har fått alger idet så har tömt det på fisk nu, fiskarna är i ett annat akvarium, har vänt grusen så algerna kommer ner och täkt över det i en vecka. så idag ska jag skrapa rutorna och rengöra filtret sen ska det tydligen vara borta... men det återstår och se =)


ha det underbart xxx jessika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0